ČISTE ROKE ZA ZDRAVE OTROKE

 
 
 
7. APRIL JE RAZGLAŠEN KOT SVETOVNI DAN ZDRAVJA.
 
ZDRAVJE JE ENA IZMED TEMELJNIH ČLOVEKOVIH PRAVIC, JE NAŠA ZAŠČITA IN NEKE VRSTE TUDI NAŠA MOČ. KO SMO ZDRAVI, ZMOREMO VSE! TRENUTNO JE SKORAJ CEL SVET USMERJEN V BOJ PROTI KORONAVIRUSU, KI SE JE POJAVIL NEPRIČAKOVANO IN POVZROČIL OGROMNO STRAHU. ŠE VEDNO PA SE ZEMLJA VRTI, SVET SE NI USTAVIL, SE JE PA UPOČASNIL. NAČIN NAŠEGA ŽIVLJENJA SE JE ZELO SPREMENIL, SAJ JE POTREBNO NOSITI MASKE, SKRBETI ZA STALNO HIGIENO ROK. ŠOLA NA DALJAVO JE PA SPLOH  NEKAJ POSEBNEGA, KAJNE. PRAV JE, DA SE VSI SKUPAJ TEGA DOBRO ZAVEDAMO, DA JE TO POTREBNO SAMO ZATO, DA SE OHRANI NAŠE ZDRAVJE IN ZDRAVJE LJUDI, KI JIH IMAMO RADI.
                                 

KAJ LAHKO STORIMO ZA SVOJE ZDRAVJE?

ZDRAVA PREHRANA, REDNA TELESNA DEJAVNOST IN SKRB ZA DUŠEVNO ZDRAVJE SO KLJUČNI DEJAVNIKI VAROVANJA IN KREPITVE ZDRAVJA.


GIBANJE JE KORISTNO, KER:

- KREPI ZDRAVJE.

- IZBOLJŠUJE TELESNO KONDICIJO.

-VZDRŽUJE GIBČNOST, RAVNOTEŽJE, ZDRAVO DRŽO IN LEPO OBLIKOVANO TELO.

-VZDRŽUJE USTREZNO TELESNO TEŽO, POVEČA MIŠIČNO MASO IN ZMANJŠA

  MAŠČOBNO TKIVO.

-UGODNO VPLIVA NA DUŠEVNO POČUTJE, SAMOPODOBO IN SAMOSPOŠTOVANJE.

-TE SPROSTI IN RAZVEDRI TER PREPREČUJE IN ZMANJŠUJE OBČUTKE STRESA IN  TESNOBE.

-TI OMOGOČA DRUŽENJE S PRIJATELJI.


 

ZDRAVA PREHRANA:

- POSKRBITE IN REDNO UŽIVAJTE ZAJTRK, KOSILO IN VEČERJO.

- UŽIVAJTE RAZNOVRSTNO ZELENJAVO IN SADJE.

- OMEJUJTE UŽIVANJE PRIGRIZKOV IN JIH NADOMEŠČAJTE Z ZDRAVIMI IZBIRAMI.

- IZOGIBAJTE SE SLADKIM PIJAČAM IN DRUGIM ŽIVILOM Z DODANIM  SLADKORJEM.

- OMEJUJTE VNOS SOLI.

- IZBIRAJTE IN UŽIVAJTE ZDRAVE MAŠČOBE.


ZA SVOJE DOBRO DUŠEVNO ZDRAVJE POSKRBIMO TAKO, DA:

- VZDRŽUJEMO STIKE Z OSEBAMI, KI DOBRO VPLIVAJO NA NAŠE POČUTJE.

- GOVORIMO O SVOJIH ČUSTVIH.

- SI VZAMEMO ČAS ZA SPROSTITEV.

- POSKRBIMO ZA ZADOSTNO KOLIČINO SPANJA.

- POČNEMO STVARI, KI NAS VESELIJO.

- SE ZDRAVO IN URAVNOTEŽENO PREHRANJUJEMO.

- SMO TELESNO AKTIVNI.

-SE SPREJMEMO TAKE, KOT SMO.

- ZAPROSIMO ZA POMOČ, KO JO POTREBUJEMO.

VSAK SE KDAJ POČUTI SLABŠE ALI JE BREZ VOLJE. ČE SLABO POČUTJE TRAJA DLJE ČASA IN ČE PREJ NAŠTETI PREDLOGI NE POMAGAJO, POIŠČIMO POMOČ. TO NI ZNAK ŠIBKOSTI ALI PORAZA, TEMVEČ ZNAK SKRBI ZASE.


 

SPANJE

ZA NAŠE ZDRAVJE JE POMEMBNO, DA SE DOBRO NASPIMO IN SPOČIJEMO.

 

PRIPOROČILA ZA ZDRAVO SPANJE:

- ŠOLARJI POTREBUJETE  9 –10 UR SPANJA NA NOČ.

-VZDRŽUJTE  RITEM SPANJA (STALEN ČAS ODHODA V POSTELJO IN VSTAJANJA).

- IZOGIBAJTE SE SVETLI LUČI PRED SPANJEM IN PONOČI.

-IZ SOBE, KJER SPITE, ODSTRANITE VSE ELEKTRONSKE NAPRAVE,VKLJUČNO  S TELEVIZORJEM, RAČUNALNIKOM IN MOBILNIM TELEFONOM.

- OMEJITE ČAS UPORABE ELEKTRONSKIH NAPRAV PRED SPANJEM.

- ČEZ DAN BODITE ČIM BOLJ AKTIVNI.

- IZ PREHRANE IZLOČITE HRANO IN PIJAČO, KI VSEBUJE KOFEIN (TO SO KAKAV, TEMNA ČOKOLADA, KAVA, ENERGIJSKE IN NEKATERE OSVEŽILNE PIJAČE TER PRAVI ČAJ).

 

SKRB ZA OSEBNO HIGIENO

Z DOBRO OSEBNO HIGIENO PREPREČUJEMO OKUŽBE IN ŠIRJENJE BOLEZNI. S TEM PA TUDI PRIPOMOREMO K DOBRI SAMOPODOBI. 

OGLEJTE SI LUTKOVNI IZOBRAŽEVALNI  FILM  "ČISTE ROKE ZA ZDRAVE OTROKE".  V ZVEZEK OPB NAPIŠITE, KAKO PA VI  SKRBITE ZA SVOJE TELO.

 
 
 
 
 
VSAK DAN SE ZGODI SAMO ENKRAT V ŽIVLJENJU. ZATO GA IZKORISTITE IN BODITE SREČNI.  PREŽIVITE NAJLEPŠE TRENUTKE Z VAŠIMI NAJBLIŽJIMI. VESELITE SE, SE IGRAJTE, SMEJTE, BODITE SREČNI… IN KAR JE NAJPOMEMBNEJE, OSTANITE ZDRAVI!  SE VIDIMO KMALU.
 
                                             UČITELJICA NEVENKA 

Komentarji

  1. Nevenka, koliko koristnih nasvetov, veliko vsega sem upoštevala že danes, pa se je dan komaj začel.
    Bom nadaljevala po tvojih priporočilih ;-)
    Prijeten dan ti želim, Majda

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz tako rada prebiram tvoje objave. ..zelo nazorne in poučne so. Upam, da se vidiva kmalu!
    Lep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  3. NEVENKA PRAVI VZGLED ZDRAVEGA ŽIVLJENJA. UPAM DA SE BOM KAJ NALEZLA TEH DOBRIH NAVAD OD TEBE.
    OBJEMČEK, MOJCA

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drage sodelavke, hvala za pohvale. Človek se prijetno počuti ob branju vaših komentarjev. Evo, pa imamo primer dobre prakse s področja duševnega zdravja.
      Lepo bodite in pazite nase.

      Izbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

TRIJE METULJI

CAKE POPS

RECEPT ZA BOŽIČNE MANDLJEVE ZVEZDICE