PONOVIMO MATEMATIKO Z IGRALNO KOCKO
ZNANJE IN UTRJEVANJE OSNOVNIH RAČUNSKIH
OPERACIJ (SEŠTEVANJE, ODŠTEVANJE, MNOŽENJE IN DELJENJE) JE LAHKO ZELO DOLGOČASNA IN
NEZANIMIVA.
KER JE TO TEMELJNO ZNANJE,KI GA MORAŠ
OSVOJITI, TI PREDLAGAM, DA SI UTRJEVANJE TEGA ZNANJA MALO POPESTRIŠ.
RAČUNAŠ LAHKO TUDI Z IGRALNIMI KOCKAMI. (PRED ČASOM SMO S KOCKO BOGATILI
BESEDIŠČE, DANES BOMO UTRJEVALI MATEMATIKO.)
ZA IGRO POTREBUJEŠ VSAJ ENO IGRALNO KOCKO. (ČE
IMAŠ DVE ALI VEČ, JE IGRA LAŽJA IN ENOSTAVNEJŠA IN ZANIMIVEJŠA)
- ZAPISOVANJE ŠTEVIL
A) NA LIST ZAPIŠEŠ ŠTEVILO PIK. PO 12 METIH UGOTOVIŠ KATERIH
ŠTEVIL SI VRGEL NAJVEČ. (ČE SE IGRATA DVA ALI VAS JE VEČ, ZMAGA TISTI, KI IMA
NAJVEČ 6 ALI PA TISTI, KI IMA NAJVEČ 1 – PREJ SE DOGOVORITE.)
B) ČE IMAŠ DVE KOCKI, MEČEŠ DVOMESTNA ŠTEVILA: ENA KOCKA
PREDSTAVLJA DESETICE, DRUGA PA ENICE (1,5 = 15 ALI 51 KAKOR SI SE ODLOČIL. LAHKO PA
ZAPIŠEŠ OBE ŠTEVILI).
C) ČE IMAŠ VEČ KOCK, PA LAHKO ZAPISUJEŠ TUDI VEČMESTNA
ŠTEVILA
(2,
3, 5 = 235 ALI 532 ALI 253 ALI 325 ALI 352 ALI 523 – ZAPIŠI VSE MOŽNE
KOMBINACIJE (POMAGAŠ SI LAHKO S PRESTAVLJANJEM VRSTNEGA REDA KOCK).
- SEŠTEVANJE
A) Z ENO KOCKO:
DVAKRAT
VRŽEŠ KOCKO. PRI VSAKEM METU ZAPIŠEŠ ŠTEVILO PIK IN JIH SEŠTEJEŠ (3, 6 = 3+6
=9)
B) Z DVEMA
KOCKAMA:
PODOBNO
KOT PRI METANJU Z ENO, VENDAR OBE KOCKI VRŽEŠ NAENKRAT IN JU SEŠTEJEŠ (4, 6 = 4
+ 6 = 10) (1.
R ). IZ TEH DVEH ŠTEVIL
SESTAVI DVOMESTNI ŠTEVILI IN JU SEŠTEJ (4, 6
= 46 + 64 = 110 (2. IN 3. R).
LAHKO
PA OBE KOCKI VRŽEŠ DVAKRAT. DOBIL BOŠ DVE DVOMESTNI ŠTEVILI, KI JU POTEM
SEŠTEJEŠ (3, 5 IN 1, 4 = 35 + 14 = 49 ALI
53
+ 41 = 94 (2.
IN 3. R).
C) S TREMI ALI VEČ
KOCKAMI:
NA ENAK NAČIN SE LAHKO IGRAŠ S TREMI ALI VEČ KOCKAMI.
SESTAVLJAŠ PAČ TRO ALI VEČMESTNA ŠTEVILA, KI JIH POTEM MED SABO SEŠTEJEŠ. PO
DVEH METIH JE MOŽNIH TUDI VEČ RAZLIČNIH KOMBINACIJ IN REŠITEV. (4. IN 5. R).
- ODŠTEVANJE
ODŠTEVAŠ
ENAKO KOT SEŠTEVAŠ. POZOREN MORAŠ BITI
LE NA TO, DA VEDNO ODŠTEJEŠ MANJŠE ŠTEVILO OD VEČJEGA.( 3, 6 = 6 – 3 = 3 ALI 63
– 36 = 27).
- MNOŽENJE (3., 4.,
5. R)
Z ENO KOCKO PONOVIŠ POŠTEVANKE DO ŠEST (2, 6 = 2 X 6=12).
Z
DVEMA KOCKAMA LAHKO SESTAVLJAŠ RAČUNE MNOŽENJA (3, 4, = 3 X 4=12 ALI
7 X 3=21 IN
7 X 4=28). ČE PA VRŽEŠ DVE KOCKI DVAKRAT,
PA MNOŽIŠ DVOMESTNO ŠTEVILO Z ENO ALI DVOMESTNIM ŠTEVILOM (6, 2 IN 5, 3 =
62 X 5=310, 62 X 3=186 ALI 26 X 5=130, 26 X 3=78 ALI 53 X 2=106, 53 X 6=318 ALI 26 X 35=910,
26 X 53=1378 ALI 62 X 35=2170, 62 X 53=3286).
- DELJENJE Z OSTANKOM
NAKLJUČEN
MET ŠTEVIL NAVADNO NI DELJIV MED SABO, ZATO LAHKO S KOCKO VADIŠ DELJENJE Z
OSTANKOM (2, 4 = 4:2=2 ALI 2=1/2 OD 4; 3, 5 = 5:3=1 OST 2 ALI 3=3/5 OD 5). Z
DVEMA ALI VEČ KOCKAMI JE SESTAVLJANJE RAČUNOV DELJENJA BOLJ ZANIMIVO, RAČUNANJE
PA TEŽJE (2,3 IN 3,5 = 23:3=7 OST. 2, 23:5=4 OST. 3 ALI 32:3=10 OST. 2, 32:5=6
OST. 2 ALI 35:2=16 OST. 3, 35:3=11 OST. 2 ALI 53:2=26 OST. 1, 53:3=17 OST. 2).
MOŽNOSTI JE VELIKO. MATEMATIKA PA POSTANE
ZABAVNEJŠA. LAŽE SI JE IZMIŠLJEVATI RAČUNE, KER TI PRI TEM POMAGAJO METI KOCKE.
VELIKO ZABAVE PRI SESTAVLJANJU IN REŠEVANJU
MATEMATIČNIH RAČUNOV TI ŽELIM.
OSTANI ZDRAV IN SREČNO.
UČITELJICA ANGELIKA
Sem se spomnila na tvojo uporabo kock pri pouku... vedno vžge, zato hvala, ker si delila ta spomin, hkrati pa omogočila nove še drugim.
OdgovoriIzbrišiLep pozdrav , 🤲
Mateja
Tole pa je obilo dela za možgančke in zabavno utrjevanje matematičnih spretnosti ;-) Zame veliko bolj zabavno kot reševanje na papirju.
OdgovoriIzbrišiPrijazen pozdravček, Majda
Angelika, vedno poskrbiš za pestrost pri učenju.
OdgovoriIzbriši